Do letošních Rozjezdů se přihlásilo 360 projektů

  • Regionální poroty rozdělí ceny v hodnotě téměř 5,5 miliónu korun
  • Mezi přihlášenými jsou veřejné prádelny, půjčovna potřeb pro kojence nebo adaptivní oblečení pro vozíčkáře
  • Registrace na letní semináře v regionech právě začíná

Praha, 18. června – Do Rozjezdů 2012 se přihlásilo 360 projektů, ať už rozjetých firem nebo jen klíčících nápadů. I přesto, že letos organizátor projektu, společnost T-Mobile omezila účast neziskových organizací a počet projektů na jednu osobu, počet přihlášek o několik desítek překonal loňský stav. 

Stejně jako v prvním ročníku jsou nejaktivnější soutěžící v Praze a středních Čechách, výrazné zastoupení však letos má i Moravskoslezský kraj. Něco málo přes polovinu přihlášených už podniká a podobný je poměr přihlášek od mužů a žen. Obě pohlaví pak uvádějí jako impuls k začátku podnikání splnění snu (muži i ženy kolem 80 procent), druhý nejsilnější důvod se však už liší:  70 % mužů uvádí osamostatnění se, zatímco 70 % žen chce lépe sladit rodinný a pracovní života. 

Nejčastěji se mezi nápady vyskytují internetové obchody, mateřské školy, hudební kluby, kavárny a restaurace, ale objevují se i originály v podobě adaptivního oblečení pro vozíčkáře (Zlínsko), výroby automobilů (jižní Čechy) nebo českého cideru (střední Čechy). Soutěžit bude také osobní fotbalový trenér pro děti (Liberecký kraj) nebo obchod s oblečením pro plnoštíhlé (Praha). 

„Spektrum je letos opravdu široké a těším se na osobní setkání s autory,“ říká Petra Pavičová, manažerka společenské odpovědnosti v T-Mobile. „Zároveň si ale myslím, že zasedání poroty nebude ani v jednom regionu jednoduché, někde se totiž sešlo tolik zajímavých a zároveň dobře promyšlených projektů, že ve finále bude asi rozhodující až osobní prezentace podnikatele.“ 

Semináře otevřeny všem

S uzavřením registrací do soutěže se zároveň otevřela možnost přihlásit se na regionální semináře v Ústí nad Labem, Liberci, Ostravě a Olomouci, tedy ty semináře, které se konají v červenci. Semináře jsou určeny začínajícím podnikatelům, všem účastníkům zde budou k dispozici poradci v  jednání s úřady, podnikatelském myšlení, marketingu, online marketingu a dalších oborech. Zástupci radnic zde představí možnosti podpory začínajících firem. Tyto semináře jsou zcela zdarma, během léta proběhnou celkem v devíti městech a jsou otevřeny široké veřejnosti (i když přednost mají soutěžící), stačí se na ně včas registrovat na www.rozjezdyroku.cz

Projekt Rozjezdy je určený začínajícím podnikatelům, společnost T-Mobile letos vyhlásila jeho druhý ročník. Soutěžícím jsou v rámci projektu připraveni pomoci zkušení odborníci mobilního operátora i odborných partnerů: Seznam.cz, Nokia, Neocont a Zalozfirmu.cz. Na tři výherce v každém regionu pak čekají věcné ceny v hodnotě 70 000 Kč, resp. 250 000 Kč. Spolu s  poradenstvím v oblasti marketingu, zakládání firmy a také online marketingu jde o výraznou pomoc při startu firmy. T-Mobile spolu s partnery tak i letos pomůže na vlastní nohy 42 podnikatelům. 

Průběh soutěže

Do soutěže se mohl přihlásit každý, kdo s podnikáním začal v posledních 12 měsících nebo má v plánu svůj byznys teprve rozjet. Přihlášené projekty v jednotlivých regionech vyhodnotí poroty složené ze zástupců T-Mobile, úspěšných regionálních podnikatelů, zástupců partnerů projektu a někde i vítězů prvního ročníku Rozjezdů. Ve většině krajů do komise zasednou
i zástupci Svazu měst a obcí ČR, hlavního odborného garanta projektu, bez jehož znalostí místních poměrů by se zvláště regionální část soutěže neobešla. Důležitou součástí hodnocení podnikatelských nápadů je totiž i jejich přínos pro okolí.   

Během letních měsíců proběhnou v devíti krajských městech semináře. Celkem 42 vítězů získá od společnosti T-Mobile notebooky, telekomunikační a marketingové balíčky, a mobilní telefony Nokia Lumia 610, které do soutěže věnovala společnost Nokia, to vše v souhrnné hodnotě 5,5 miliónů korun. Zároveň dostanou všichni vítězové možnost konzultovat své pracovní problémy s odborníky na marketing, obchodní a prodejní dovednosti nebo podnikatelskou strategii. Toto poradenství by je jinak stálo tisíce korun. 

Ti nejlepší v každém regionu se mohou následně těšit i na účast ve finálovém hlasování veřejnosti, které jim přinese publicitu, a tedy další potenciální zákazníky. 

Podrobné informace včetně podrobných pravidel zde.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz