Deutsche Telekom: zákaznická čísla za rok 2007

  • Výrazný nárůst zákaznické základny v Německu i na mezinárodních trzích
  • T-Mobile International má téměř 120 milionů zákazníků
  • Počet zákazníků českého T-Mobile dosáhl 5,271 milionu

Berlín/Praha 29. ledna 2008 - V roce 2007 zaznamenal koncern Deutsche Telekom na německém trhu i na mezinárodních trzích, kde působí, výrazný nárůst zákaznické základny a systematicky realizoval strategii "Focus, fix and grow." K posílení konkurenceschopnosti koncernu přispěly nejen atraktivní produkty jako např. Entertain, MyFaves či iPhone od společnosti Apple, ale i nové tarifní programy značek T-Home a T-Mobile, které byly představeny v loňském roce. Počet uživatelů služeb mobilní komunikace vzrostl rovněž díky akvizici nizozemského operátora Orange.

T-Home si opět zajistil vedoucí pozici v segmentu širokopásmového připojení DSL, a to díky pozitivnímu vývoji na domácím trhu. Podíl T-Home na nových uživatelích širokopásmového internetu činí téměř 44 %, což znamená, že se divizi T-Home podařilo splnit vytýčený cíl 40 - 45 %, a stát se tak jedničkou na německém trhu.

Počet maloobchodních uživatelů připojení DSL se ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku zvýšil o 526 000. Službu širokopásmového internetu přímo od T-Home pak využívá více než 9 miliónů zákazníků v Německu, což za rok 2007 představuje nárůst ve výši téměř 2 miliónů. Dalších přibližně 3,5 miliónů DSL linek T-Home je poskytováno prostřednictvím externích subjektů. Celkový počet DSL linek T-Home v Německu tak činí více než 12,5 miliónu, což představuje meziroční nárůst o cca 22%. Ve strategické oblasti širokopásmové připojení/pevná síť byl zaznamenán nárůst počtu uživatelů širokopásmových linek ve východní Evropě o cca 40 % na téměř 1,4 miliónu.

Na konci roku 2007 využívalo některý z nabízených komplexních balíčků 10,1 miliónu zákazníků, což ve srovnání s údajem 3,3 miliónu za loňský rok představuje nárůst o více než 200 %. Jen ve čtvrtém čtvrtletí přibylo 1,1 miliónu nových zákazníků.

T-Mobile International
Skupina T-Mobile zaznamenala v roce 2007 další úspěšný růst zákaznické základny. Tahounem růstu skupiny byly operátoři ve východní Evropě a T-Mobile USA. Kromě organického růstu k tomuto pozitivnímu vývoji přispělo i převzetí nizozemského operátora Orange. K 31. prosinci 2007 využívalo mobilní služby na všech trzích, kde T-Mobile působí, celkem 119,6 miliónu uživatelů, z čehož 2,2 miliónu představují zákazníci nizozemského operátora Orange. Čistý přírůstek počtu zákazníků činil v minulém roce 11,1 miliónu, což představuje nárůst o 10,3 %. S velkým ohlasem se u zákazníků setkaly zejména datové služby a internet v mobilu. Do konce roku 2007 si internet v mobilu prostřednictvím služby web'n'walk aktivovalo 3,2 miliónu zákazníků v celé Evropě.

Celkový počet zákazníků německého T-Mobilu činil ke konci roku 2007 téměř 36 miliónů. Téměř milión zákazníků uzavřelo v roce 2007 smlouvu na dobu určitou, z toho 385 tisíc jen ve čtvrtém čtvrtletí. Ke zvýšení konkurenceschopnosti společnosti přispěly zejména inovační produkty jako např. služba MyFaves, která od svého spuštění na začátku října přilákala v Německu více než 100 000 nových zákazníků, či revoluční přístroj iPhone, který si od začátku listopadu, kdy byl v Německu uveden na trh, koupilo společně s některým z tarifních programů T-Mobile na 70 000 zákazníků.

T-Mobile USA byl opět hlavním tahounem růstu. Zákaznická základna společnosti vzrostla na celkových 28,7 miliónu. Ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku získal T-Mobile USA 951 000 nových zákazníků, z čehož 733 000 tvořili tarifní zákazníci. K růstu společnosti významně přispěl velmi pozitivní vývoj služby MyFaves - v období od svého uvedení na trh do konce loňského roku si ji aktivovalo 5 miliónů zákazníků. K růstu zákaznické základny rovněž přispěla nová služba FlexPay. Díky inovačnímu systému předplacených služeb jsou tak zákazníkům v USA využívajícím FlexPay dostupné téměř všechny služby a přístroje v nabídce T-Mobile USA.  Převzetí společnosti SunCom dále posílí pozici koncernu Deutsche Telekom na americkém trhu.

T-Mobile UK rovněž zaznamenal velmi pozitivní výsledky. Čistý přírůstek počtu zákazníků v loňském roce činil 406 000, a zákaznická základna tak vzrostla na celkových 17,3 miliónu. Tarifní programy Flext jsou nadále velmi úspěšné - ke konci loňského roku je využívalo 2,1 miliónu zákazníků.

T-Mobile Czech Republic
V roce 2007 společnost T-Mobile potvrdila svou silnou pozici na tuzemském mobilním trhu. K 31. prosinci 2007 evidoval operátor celkem 5,271 milionu aktivních SIM karet ve své síti. To je o 222 tisíc více než na konci roku 2006. Celkový počet tarifních zákazníků se vyšplhal na 2,228 milionu, zatímco o rok dříve to bylo o 419 tisíc méně. Klienti s paušálem tak představují více než 42 procent celkové zákaznické báze. Počet uživatelů předplacené služby Twist dosáhl 3,044 milionu.

T-Mobile zopakoval také svou pozitivní statistiku v oblasti přenositelnosti mobilních čísel. Stejně jako předloni i v roce 2007 přišlo k T-Mobile od konkurence více zákazníků než těch, kteří směřovali opačným směrem. Celkem tak operátor získal 11 070 nových klientů. O kladnou bilanci se postarali především příchozí z řad firem a podnikatelů. Vzrostl i celkový počet zájemců o přenesení čísla, a to o 19 procent.

Výše uvedené výsledky ukazují, že koncern Deutsche Telekom má vedoucí pozici na evropském trhu mobilních komunikací a širokopásmového připojení.

Vývoj počtu zákazníků v roce 2007

Širokopásmové připojení/pevná síť 31.12. 2007 (v tisících) 31.12. 2006 (v tisících) Změna (v tisících) Změna v %
Širokopásmové připojení
Linky (celkem) 1,2) 13 927 11 272 2 655 23,6 
- Domácí 1) 12 543 10 280 2 263 22,0
z toho: maloobchod 9 019 7 068 1 951 27,6
- Mezinárodní 1.2) 1 384 992 392 39,5
Tarifní širokopásmové služby - ISP (celkem) 2,3) 9 869 7 127 2 742 38,5
z toho: domácí 8 692 6 288 2 404 38,2
Pevné linky
Linky (celkem)  1,2) 36 554 38 961 (2 407) (6,2)
- Domácí 1) 31 055 33 192 (2 137) (6,4)
z toho: ISDN linky 8 624 9 035 (411) (4,5)
- Mezinárodní 1.2) 5 500 5 769 (269) (4,7)
Tarifní úzkopásmové služby - ISP (celkem) 2,3) 2 338 3 121 (783) (25,1)
Velkoobchod/přeprodej
Předprodej DSL 4) 3 741 3 375 366 10,8
z toho: domácí 3 524 3 212 312 9,7
Local loop unbundling - připojení 5) 6 376 4 662 1 714 36,8

Poznámky: Celkové číslo bylo vypočteno na základě přesných údajů a zaokrouhleno na miliony. Procenta byla vypočtena na základě uvedených údajů.

1) Telefonní linky v provozu bez linek pro interní použití a bez veřejných telekomunikačních zařízení, včetně velkoobchodních služeb.
2) Položka "Mezinárodní" zahrnuje východní Evropu s těmito společnostmi: T-Hrvatski Telekom, Slovak Telekom a Magyar Telekom, včetně dceřiných firem MakTel a Crnogorski Telekom. V roce 2007 došlo k dekonsolidaci T-Online France a T-Online Spain, a proto zde jejich výsledky nejsou uvedeny. Údaje za předchozí rok byly odpovídajícím způsobem upraveny.
3) ISP: Internet Service Provider                          
4) Definice předprodeje: Prodej širokopásmových linek na bázi technologie DSL alternativním poskytovatelům mimo koncern Deutsche Telekom.
5) Připojení na bázi "local loop unbundling" pouze v Německu: Velkoobchodní produkt koncernu Deutsche Telekom, který si mohou pronajmout ostatní telekomunikační operátoři bez příslušného technického zařízení, aby mohli svým vlastním zákazníkům nabídnout telefonní či DSL linku.

T-Mobile International

Mobilní služby 31.12. 2007 (v tisících) 31.12. 2006 (v tisících) Změna (v tisících)  Změna
v %
 
Uživatelé mobilních služeb 1) celkem 119 606 108 465 11 141 10,3
v Evropě 90 921 83 425 7 496 9,0
v USA (T-Mobile USA) 28 685 25 041 3 644 14,6
T-Mobile Deutschland  2) (Německo) 35 952 31 398 4 554 14,5
T-Mobile UK 3) (Velká Británie) 17 311 16 905 406 2,4
PTC (Polsko) 12 998 12 228 770 6,3
T-Mobile Austria (Rakousko) 3 273 3 180 93 2,9
T-Mobile Netherlands (Nizozemsko) 1) 4 889 4 599 290 6,3
T-Mobile CZ (ČR) 5 271 5 049 222 4,4
T-Mobile Hungary (Maďarsko) 4 853 4 431 422 9,5
T-Mobile Slovensko 2 367 2 201 166 7,5
Jiné 4) 4 007 3 435 572  16,7

Poznámky:
1) Jedna SIM karta odpovídá jednomu zákazníkovi. Celkové číslo bylo vypočteno na základě přesných údajů a zaokrouhleno na miliony. Procenta byla vypočtena na základě uvedených údajů. Pro účely lepší srovnatelnosti je uváděn skutečný (organický) růst počtu zákazníků: Do historické zákaznické základny byli zahrnuti i zákazníci operátora Orange NL, kterých bylo k rozhodnému datu v roce 2006 2,0 mil. a k rozhodnému datu 2007 2,2 mil., ačkoli k získání podílů došlo až v říjnu 2007.
2) V důsledku soudních řízení proti konkurentům změnil začátkem roku 2007 Deutsche Telekom svoji politiku deaktivace SIM karet ve prospěch uživatelů předplacených služeb. Ti mohou nyní předplacený kredit využívat delší dobu, než tomu bylo dříve. Z tohoto důvodu bylo v roce 2007 deaktivováno mnohem méně zákazníků. Historické údaje nebyly upravovány.
3) Včetně Virgin Mobile.
4) Položka "Jiné" zahrnuje tyto společnosti: T-Mobile Croatia, T-Mobile Macedonia a T-Mobile Crna Gora (Černá Hora).

Čistý přírůstek za 4. čtvrtletí 2007 - pevné linky

Širokopásmové připojení/pevná síť 4. Q - k 31. 12. 2007 (v tisících) 4. Q - k 31. 12. 2006 (v tisících) Změna (v tisících) Změna v %
Širokopásmové připojení
Linky (celkem) 1,2) 663 1 027 (364) (35,4)
- Domácí 1) 526 878 (352) (40,1
z toho: maloobchod 526 563 (37) (6,6)
- Mezinárodní 1.2) 137 149 (12) (8,1)
Tarifní širokopásmové služby - ISP (celkem) 2,3) 546 983 (437) (44,5)
z toho: domácí 610 840 (230) (27,4)
Pevné linky
Linky (celkem)  1,2) (612) (537) (75) (14,0)
- Domácí 1) (537) (503) (34) (6,8)
z toho: ISDN linky (80) (147) 67 45,6
- Mezinárodní 1.2) (75) (34) (41) (120,6)
Tarifní úzkopásmové služby - ISP (celkem) 2,3) (168) (354) 186 52,5
Velkoobchod/přeprodej 
Předprodej DSL 4) 22 335 (313) (93,4)
z toho: domácí 0 315 (315) (100,0)
Local loop unbundling - připojení 5) 494 343 151 44,0

Poznámky: Celkové číslo bylo vypočteno na základě přesných údajů a zaokrouhleno na miliony. Procenta byla vypočtena na základě uvedených údajů.
1) Telefonní linky v provozu bez linek pro interní použití a bez veřejných telekomunikačních zařízení, včetně velkoobchodních služeb.
2) Položka "Mezinárodní" zahrnuje východní Evropu s těmito společnostmi: T-Hrvatski Telekom, Slovak Telekom a Magyar Telekom, včetně dceřiných firem MakTel a Crnogorski Telekom. V roce 2007 došlo k dekonsolidaci T-Online France a T-Online Spain, a proto zde jejich výsledky nejsou uvedeny. Údaje za předchozí rok byly odpovídajícím způsobem upraveny.
3) ISP: Internet Service Provider                          
4) Definice předprodeje: Prodej širokopásmových linek na bázi technologie DSL alternativním poskytovatelům mimo koncern Deutsche Telekom.
5) Připojení na bázi "local loop unbundling" pouze v Německu: Velkoobchodní produkt koncernu Deutsche Telekom, který si mohou pronajmout ostatní telekomunikační operátoři bez příslušného technického zařízení, aby mohli svým vlastním zákazníkům nabídnout telefonní či DSL linku.

Čistý přírůstek za 4. čtvrtletí 2007 - mobilní služby

T-Mobile International

Mobilní služby 4. Q  - k 31. 12. 2007 (v tisících) 4. Q - k 31. 12. 2006 (v tisících) Změna (v tisících)  Změna
v %
 
Uživatelé mobilních služeb 1) celkem 3 745 2 971 774 26,1
v Evropě 2 794 2 069 725 35,0
v USA (T-Mobile USA) 951 901 50 5,5
T-Mobile Deutschland  2) (Německo) 1 481 746 735 98,4
T-Mobile UK 3) (Velká Británie) 306 246 60 24,4
PTC (Polsko) 277 316 (39) (12,3)
T-Mobile Austria (Rakousko) 47 24 23 95,8
T-Mobile Netherlands (Nizozemsko) 1) 63 121 (58) (47,9)
T-Mobile CZ (ČR) 64 226 (162) (71,7)
T-Mobile Hungary (Maďarsko) 225 124 101 81,5
T-Mobile Slovensko 61 105 (44) (41,9)
Jiné 4) 272 162 110 67,9

Poznámky:
1) Jedna SIM karta odpovídá jednomu zákazníkovi. Celkové číslo bylo vypočteno na základě přesných údajů a zaokrouhleno na miliony. Procenta byla vypočtena na základě uvedených údajů. Pro účely lepší srovnatelnosti je uváděn skutečný (organický) růst počtu zákazníků: Do historické zákaznické základny byli zahrnuti i zákazníci operátora Orange NL, kterých bylo k rozhodnému datu v roce 2006 2,0 mil. a k rozhodnému datu 2007 2,2 mil., ačkoli k získání podílů došlo až v říjnu 2007.
2) V důsledku soudních řízení proti konkurentům změnil začátkem roku 2007 Deutsche Telekom svoji politiku deaktivace SIM karet ve prospěch uživatelů předplacených služeb. Ti mohou nyní předplacený kredit využívat delší dobu, než tomu bylo dříve. Z tohoto důvodu bylo v roce 2007 deaktivováno mnohem méně zákazníků. Historické údaje nebyly upravovány.
3) Včetně Virgin Mobile.
4) Položka "Jiné" zahrnuje tyto společnosti: T-Mobile Croatia, T-Mobile Macedonia a T-Mobile Crna Gora (Černá Hora).


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz