Rekordních 443 nápadů přihlásili začínající podnikatelé do sedmého ročníku projektu T-Mobile Rozjezdy. Od 11. dubna do 12. května nyní v jednotlivých regionech proběhnou krajská kola – na regionálních seminářích poroty vyhodnotí nejzdařilejší projekty a stovky začínajících podnikatelů zde zároveň získají poradenství o financích, IT nebo marketingu. Semináře jsou zcela zdarma pro všechny zájemce o podnikání; stačí se ode dneška přihlásit na webu www.rozjezdy.cz. Z regionálních vítězů pak vzejdou dva celostátní vítězové – jednoho zvolí porota a druhého veřejnost. Slavnostní vyhlášení vítězů proběhne 15. června v Praze.
Do sedmého ročníku T-Mobile Rozjezdů se přihlásilo o 40 začínajících podnikatelů více než v roce předchozím. Tak jako v posledních letech je nejsilnějším regionem hlavní město, kde bude mezi sebou soutěžit 112 projektů. 57 projektů přihlásili začínající podnikatelé ve Středočeském kraji a 55 v kraji Jihomoravském. Překvapila stoupající aktivita začínajících podnikatelů v Plzeňském kraji, odkud registrujeme 28 soutěžících. Více než polovina (konkrétně 233) přihlášených podnikatelů spadá do věkové kategorie 25 – 34 let. Hlásí se ale také nejmladší generace – konkrétně v rozmezí 18-24 let bylo podáno 77 přihlášek. Zdaleka nejobsazenějším oborem je gastronomie – výroba a prodej potravin, kavárny či restaurace. Muži i ženy jsou mezi soutěžícími zastoupeni zhruba napůl. Mnohem aktivnější jsou například ženy-podnikatelky ve Středočeském a Ústeckém kraji, kde se jich přihlásilo takřka dvakrát více než mužů. Naopak Vysočina či Moravskoslezský kraj jsou regiony „mužnými“.
Soutěž hledá nejen neotřelé nápady, ale zároveň potenciál na úspěšnou realizaci podnikatelského záměru. „Rekordní zájem nás samozřejmě těší, nejvíce si vážíme originálních a promyšlených projektů,“ komentuje výsledky Eva Karasová, CSR manažerka společnosti T-Mobile. „I letos je mezi přihlášenými nejvíce projektů ve službách a také v gastronomii. Tradičně silným oborem je také výroba, v níž nás každoročně nacházíme obdivuhodné projekty. Jsme rádi, že se přihlásily také různé projekty z oboru IT. Určitě letos opět najdeme úspěšné nástupce vítězů z minulých let,“ sdělila Karasová.
Díky T-Mobile Rozjezdům se v minulosti na vlastní nohy postavili úspěšní podnikatelé jako například Jaroslava Michalcová (cukrárna a kavárna Dortletka), Lukáš Drlík s Veronikou Pejšovou (Levandulová biofarma a kavárna) nebo Lucie Javůrková a David Richtr (porcelánové zásuvky a vypínače Mulier). Projektem již za šest let prošlo 2 500 přihlášených projektů, z nichž vzešlo 342 vítězů. Ti získali podporu v celkové hodnotě téměř 33 milionů korun. Letos jsou připraveny ceny ve výši přes 3 miliony korun. Regionální výherce může získat podporu za více než 100 000 korun, celostátní vítěz vyhrává Cenu poroty – finanční odměnu, balíček služeb a poradenství pro rozjezd podnikání spolu s regionálním vítězstvím tak dohromady dosahují zhruba 600 000 korun. Na vítěze veřejnosti, o němž rozhodne on-line hlasování, čeká také výrazná pomoc do začátku podnikání.
V letošním roce projekt přinesl drobným podnikatelům další benefit. Společně s týmem datových žurnalistů Samizdat spustil na internetu Velkou mapu malého podnikání. Unikátní online mapa umožňuje všem, kdo se chtějí podívat na svou současnou nebo potenciální konkurenci, vyhledávat počty firem z 81 podnikatelských oborů až na úroveň jednotlivých obcí ČR. Každý, kdo se chce pustit do podnikání, si nyní může zdarma ověřit, jak velká konkurence ho kde čeká, případně který obor v jeho okolí chybí. Mapa vznikla na základě složité analýzy několika veřejných zdrojů a přináší informace, které dosud nebyly veřejně k dispozici. Kromě praktického nástroje pro podnikatele tak může sloužit například vysokým školám nebo novinářům pro analýzu podnikání v ČR z různých úhlů pohledu.
O T-Mobile Rozjezdy
T-Mobile Rozjezdy jsou programem na podporu začínajících podnikatelů. Nabízejí bezplatné regionální semináře v oblastech týkajících se začátku podnikání, druhou částí projektu je soutěž o nejlepší realizaci podnikatelského nápadu. Během ledna až března se mohou ti, kteří ještě nepodnikají, nebo jsou k podnikání registrováni méně než 12 měsíců, přihlásit do soutěže na www.rozjezdy.cz. V každém kraji mohou vyhrát tři vítězové, kteří získají finanční odměnu, podporu expertů na různé aspekty podnikání, balíčky telekomunikačních a bankovních služeb a věcné ceny, které pomohou s rozjezdem podnikání. Na hlavního, celostátního, vítěze ceny poroty pak čekají ceny za zhruba 600 tisíc korun. Kromě toho může veřejnost rozhodnout o vítězi ceny veřejnosti prostřednictvím on-line hlasování. Bezplatné regionální semináře se konají v dubnu a květnu.
Letos se koná již sedmý ročník T-Mobile Rozjezdů. Jeho hlavním partnerem je Česká spořitelna a partnery Agentura Najisto a Samsung. Odbornými partnery jsou Lovebrand, MADE BY VACULIK a Proboston a regionálními BEA campus Olomouc, Dům Techniky Pardubice, Fakulta sociálně ekonomická UJEP, Inovační centrum Ústeckého kraje, Jihočeský vědeckotechnický park, Kulturní centrum Cooltour, Moravská vysoká škola Olomouc; Regionální hospodářská komora Plzeňského kraje a VIDA! science centrum.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz