Praha 10. srpna 2006 - Dlouhodobé zaměření společnosti T-Mobile na segment tarifních zákazníků a snaha nabízet opravdu výhodné služby se naplno odrazily ve výsledcích společnosti za první pololetí roku 2006. Celkový počet zákazníků dosáhl více než 4,73 milionu, přičemž přes 31 procent tvoří tarifní zákazníci. Celkové tržby meziročně vzrostly o 6 procent na 14,2 miliardy, čistý zisk činí téměř 2,7 miliardy korun. Ukazatel EBITDA dosáhl přibližně 6,3 miliardy Kč, EBITDA marže se vyšplhala na nadstandardních 44,7 procent. Podíl nehlasových služeb na příjmech na zákazníka se pohybuje na úrovni 20 procent.
"Dosažené výsledky předčily naše očekávání. Velmi si ceníme především nárůstu počtu tarifních zákazníků a s tím spojeného zvýšení ukazatele ARPU," říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a.s. a dodává: "Uvědomujeme si, že v současné situaci na českém trhu jsou jedinou cestou výrazné investice do zákazníků. To se odráží především v nabídce cenově výhodných služeb a tarifů. Například jako první z operátorů jsme výrazně zlevnili roaming a, jak statistiky provozu ukazují, se více než 'trefili' do potřeb zákazníků. Jak výsledky za první pololetí letošního roku ukazují, naše snaha se začíná pozitivně odrážet ve spokojenosti uživatelů i vývoji finančních ukazatelů."
Zákazníci: O 157 % nových tarifních zákazníků více než vloni
Celkový počet zákazníků se meziročně zvýšil o 6,1 %, přičemž opět vzrostl podíl tarifních zákazníků. Těch bylo ke konci června 2006 více než 31 % z celkové báze, celkem 1,48 milionu. Neméně přesvědčivý je také meziroční nárůst počtu nových tarifních zákazníků - o plných 157 procent. Největší skok v počtu zákazníků operátor zaznamenal v druhém pololetí.
Od 15.ledna mohou zákazníci přenášet svá čísla mezi jednotlivými mobilními sítěmi. Ve vývoji zákaznické báze se tato skutečnost projevila nevýrazně - měsíční churn (tedy počet zákazníků, kteří přestali využívat služeb T-Mobile), se meziročně v prvním pololetí zvýšil o pouhých 0,4 p.p. na celkových 1,4 procenta.
Finanční výsledky: celkové tržby vyšší o 6 %, růst ARPU
V prvním pololetí roku 2006 dosáhl T-Mobile Czech Republic a.s. celkových tržeb ve výši 14,2 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 6 procent. Na tomto velmi dobrém výsledku se výraznou měrou podílely nárůst zákaznické báze a větší využívání poskytovaných služeb. Hodnota ukazatele EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) dosáhla 6,34 miliardy korun, což představuje mírný pokles v porovnání se stejným obdobím minulého roku. EBITDA marže dosáhla 44,7 %, ukazatel ARPU (průměrná měsíční útrata jednoho zákazníka) se mírně meziročně zvýšil o 0,8 % a dosáhla tak 486 Kč.
Do vývoje čistého zisku, který dosáhl 2,7 miliardy korun, se promítly především vyšší odpisy v tomto období.
Levný roaming boduje
Dosažené hodnoty jasně svědčí o tom, že T-Mobile dokáže zákazníky oslovit nabídkami, které je zbavují strachu intenzivněji využívat mobilní služby: K jedné z nejúspěšnějších služeb T-Mobile - Pevná+ - přibyly další nabídky výrazně snižující cenu hovoru. Mj. šlo o speciální nabídku balíčků volných jednotek nejen pro nové zákazníky (více zde). Další oblastí, na níž se T-Mobile zaměřil byl roaming: speciální tarifní zvýhodnění Cestovatel uvedené v lednu t.r. přináší nabídku nejvýhodnějších roamingových cen na českém trhu - více zde (odkazy na další služby uvedené v prvním pololetí - viz níže).
"V druhé polovině roku se chceme zaměřit na další rozvoj datových služeb, především pak v podobě rozšíření pokrytí většiny populace vysokorychlostním internetem a ještě výhodnějších datových tarifů," komentuje plány společnosti T-Mobile Roland Mahler.
1. pololetí 2006 | 1. pololetí 2005 | Změna v % | |
Počet zákazníků ( ´000) | 4 734 | 4 463 | 6,1 |
Tarifní zákazníci | 1 477 | 1 178 | 25,4 |
Twist zákazníci | 3 257 | 3 285 | (0,9) |
Noví zákazníci* ( ´000) | 100 | 103 | (2,9) |
Tarifní zákazníci | 190 | 74 | 156,8 |
Twist zákazníci | -89 | 30 | na |
Průměrný churn (%) | 1,4 | 1,0 | 0,4p |
Celkové tržby (mil. Kč) | 14 228 | 13 422 | 6,0 |
Tržby ze služeb | 13 595 | 12 731 | 6,8 |
Čistý zisk (mil. Kč) | 2 677 | 3 029 | (11,6) |
EBITDA (mil Kč) | 6 349 | 6 503 | (2,4) |
EBITDA marže - celkové tržby (%) | 44,7 | 48,5 | (3,8) |
EBITDA marže - tržby ze služeb (%) | 46,8 | 51,1 | (4,3) |
ARPU vč. zahraničních zákazníků (Kč) | 486 | 482 | 0,8 |
Podíl nehlasových služeb na ARPU %) | 20 | 21 | (1p) |
Finanční výsledky dle IFRS
Informace o nabídkách prvního pololetí:
Cestovatel
Zjednodušení roamingu
Cestovatel funguje
Zlevnění roamingu i pro Twist zákazníky
Světoví operátoři sníží ceny roamingu
web´n´walk
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz