V prvních devíti měsících tohoto roku se T-Mobile Czech Republic zaměřil na zhodnocování mobilních datových služeb a přinesl na trh nová řešení v této oblasti. Operátor dále rozšířil potenciál své LTE technologie, která k 30. září 2015 pokrývala 70 % území: otestoval a implementoval nové technické prvky v síti (4x4 MIMO – březen, Single RAN – září). Dále pak jako první uvedl službu hlasu přes LTE (VoLTE – květen) a oznámil své plány v oblasti internetu věcí (test speciální IoT sítě – duben, říjen, nabídka chytrých zařízení – říjen). T-Mobile potvrdil, že jeho strategie integrovaného operátora je efektivní: ve srovnání se stejným obdobím loňského roku celkové tržby vzrostly o 11,6 procent. Zákaznická báze zůstala stabilní: počet mobilních zákazníků dosahuje téměř 6 milionů. Nejvýraznějšími dlouhodobými trendy v mobilním sektoru zůstávají významný růst datové spotřeby a klesající měsíční útrata na uživatele.
„Naše klíčové priority jsou i nadále ve dvou oblastech: chceme nabízet nejspolehlivější mobilní služby, především pak se zaměřením na rychlá data, a přesvědčit B2B zákazníky, že jsme flexibilním, zkušeným dodavatelem, který dokáže uspokojit všechny jejich komunikační potřeby,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile Czech Republic.
Zákazníci
Počet mobilních zákazníků T-Mobile se výrazně nezměnil: k 30. září 2015 dosáhl téměř 6 milionů. Více než 3,5 milionu zákazníků (59 % z celkového počtu) používalo některý smluvní tarif, 2,4 miliony volily předplacenou službu. Průměrný měsíční churn (podíl zákazníků, kteří přestali využívat služeb operátora) se meziročně mírně zvýšil na 1,5 %.
V tisících | Q1–Q3/2014 | Q1–Q3/2015 | Meziroční změna |
---|---|---|---|
Počet zákazníků – mobilní služby | 5 993 | 5 981 | -0,2 % |
Tarifní zákazníci | 3 475 | 3 556 | 2,3 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 2 518 | 2 425 | -3,7 % |
Noví zákazníci | 162 | -20 | n/a |
Tarifní zákazníci | 146 | 56 | n/a |
Zákazníci s předplacenou kartou | 16 | -75 | n/a |
Průměrný měsíční churn – mobilní služby | 1,3 % | 1,5 % | 0,2 p. b. |
V prvních třech čtvrtletích zákazníci v průměru provolali 155 minut měsíčně, o 3,3 % více než v loňském roce. Mírně vzrostl i počet textových zpráv, ovšem nejrychleji rostoucí oblastí zůstávají data: objem přenesených dat se meziročně zvýšil o 55,9 % na 11 687 terabytů.
Finanční ukazatele
Během prvních devíti měsíců letošního roku se potvrdilo zpomalení poklesu telekomunikačního trhu. T-Mobile částečně kompenzoval propad v tržbách z mobilních služeb, aniž by omezil rychlé zavádění technologie LTE. Celkové tržby z mobilních a pevných služeb dosáhly 19,9 miliard korun, přičemž tržby ze služeb činily 13,6 miliardy. Ukazatel ARPU (průměrná měsíční tržby na zákazníka) meziročně poklesl o 4,5 % na 253 Kč. Rychlý růst využívání datových služeb se odrazil v podílu nehlasových služeb na mobilním ARPU: ten meziročně stoupl o 7 procentních bodů na rekordní úroveň 44 %.
V Kč | Q1–Q3/2014 | Q1–Q3/2015 | Meziroční změna |
---|---|---|---|
Celkové tržby (mil.) | 17 854 | 19 918 | 11,6 % |
Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby | 14 224 | 13 611 | -4,3 % |
EBITDA (mil.) – integrované služby | 7 639 | 8 035 | 5,2 % |
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) | 42,8 % | 40,3 % | -2,5 p. b. |
ARPU – mobilní služby | 265 | 253 | -4,5 % |
Tarifní zákazníci | 385 | 363 | -5,7 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 99 | 94 | -5,1 % |
Podíl nehlasových služeb na ARPU – mobilní služby | 37 % | 44 % | 7 p. b. |
Od Q1/2015 TMCZ vykazuje konsolidovaná data s GTS.
Více informací o aktivitách T-Mobile v Q3 2015 najdete zde.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz