Praha, 12. listopadu 2020 – Také ve třetím čtvrtletí 2020 ovlivnila život v Česku i stav hospodářství pandemická situace. Ve druhém čtvrtletí se T-Mobile soustředil na opatření pro nastartování ekonomiky. V letních měsících pak přišel s unikátní kampaní pro oživení turistického ruchu v České republice. Navzdory nejisté ekonomické situaci způsobené pandemií dosáhl T-Mobile ve třetím čtvrtletí zlepšení klíčových finančních ukazatelů ve srovnání s druhým čtvrtletí 2020. I nadále se největší tuzemský mobilní operátor úspěšně věnoval svým strategickým cílům, zejména liberalizaci internetu a budování gigabitové společnosti. V oblasti CSR operátor rozdělil téměř dva miliony korun na projekty zaměřené na boj proti osamělosti a sociální izolaci, jež zapříčinila pandemie koronaviru.
„Po zdánlivě bezstarostném létě jsme si všichni museli znovu uvědomit, v jak nejisté době se nacházíme. Spolehlivé telekomunikační služby jsou nezbytné a jsem rád, že je můžeme našim zákazníkům poskytovat,“ říká Juraj Bóna, ředitel T-Mobile pro Českou republiku, a doplňuje: „Díky našim službám mohou být zákazníci stále ve spojení, ať už se jedná o kontakt s blízkými, pracovní záležitosti či distanční výuku.“
T-Mobile v červenci a srpnu uvedl unikátní kampaň „Spolu po magentové“ na podporu tuzemského cestovního ruchu. Ve více než 1 000 turistických lokalitách využily nabídku neomezených dat zdarma desítky tisíc zákazníků. Dostupný mobilní internet pro každého podpořil T-Mobile také novou nabídkou datových balíčků pro uživatele předplacených karet Twist i virtuálního operátora Kaktus nebo porcí 24 GB zdarma za nákup chytrého telefonu.
Navzdory komplikovaným podmínkám v letošním roce pokračovala výstavba optické sítě T-Mobile podle plánu i ve třetím čtvrtletí. Za devět měsíců rozšířil operátor pokrytí o dalších 40 000 domácností. Do konce roku by mělo přibýt dalších více než 30 000 a celkové číslo se tak bude blížit hranici 200 000. I během léta pokračovalo pokrývání stanic pražského metra LTE sítí. T-Mobile rovněž v červenci dokončil výstavbu první „5G ready“ kampusové sítě v rámci spolupráce s VŠB-TUO.
V září operátor jako první nabídl svým zákazníkům zdarma Informační linku Hygienické služby České republiky 1221. V následujících měsících se T-Mobile soustředil na cílenou pomoc, například zdravotnickým zařízením, rodinám samoživitelů, školákům, kteří se nemohli účastnit distanční výuky…
Mobilní služby: K 30. září 2020 poskytoval T-Mobile mobilní služby téměř 6,2 milionu zákazníkům, z nichž více než 58 % jsou tarifní uživatelé. Počet zákazníků využívajících předplacenou kartu v čase mírně klesá; naopak dvouciferně roste obliba M2M SIM karet pro chytrá zařízení, jejichž počet již přesáhl půl milionu.
Vysokorychlostní pevné připojení: Na konci třetího čtvrtletí 2020 využívalo pevné služby, včetně xDSL, Pevného internetu vzduchem nebo Pevného internetu do zásuvky 361 000 zákazníků; tedy o 18,4 % více než ve stejném období roku 2019.
TV: Televizní službu T-Mobile na IPTV a satelitní platformě sledovalo na konci třetího čtvrtletí 2020 celkem 184 000 zákazníků. To je meziročně o 48,4 % více.
V tisících | Q1–Q3 2019 | Q1–Q3 2020 |
Meziroční změna (zaokrouhleno) |
---|---|---|---|
Zákazníci – mobilní služby | 6 282 | 6 181 | -1,6 % |
Tarifní | 3 615 | 3 600 | -0,4 % |
Předplacené karty | 2 185 | 2 037 | -6,8 % |
M2M | 482 | 544 | 12,9 % |
Přírůstek / úbytek zákazníků – mobilní služby | 95 | -84 | n/a |
Tarifní | 56 | 9 | -83,9 % |
Předplacené karty | -4 | -137 | n/a |
M2M | 43 | 44 | 2,3 % |
Zákazníci – fixní broadband | 305 | 361 | 18,4 % |
Zákazníci – TV | 124 | 184 | 48,4 % |
Třetí čtvrtletí jen potvrdilo trend chování zákazníků, který započal během jarní vlny pandemie. Zákazníci i během letních měsíců hojně využívali telekomunikační služby, aby neztratili kontakt se svými blízkými, měli k dispozici vždy aktuální informace nebo pro práci z domova. Nárůst datového provozu byl rovněž ovlivněn unikátní letní kampaní „Spolu po magentové“.
Počet provolaných minut se meziročně zvýšil o 10 %, počet SMS o 32,5 % a přesáhl 4 miliardy. Celkový objem přenesených dat vzrostl ještě podstatněji: mobilní a FWA datový provoz meziročně o 41,1 %, objem dat přenesených pouze mobilními zařízeními se ve srovnání se stejným obdobím 2019 zvýšil o 58,1 %.
Spotřeba | Q1–Q3 2019 | Q1–Q3 2020 |
Meziroční změna (zaokrouhleno) |
---|---|---|---|
Minuty (milion) | 8 773 | 9 652 | 10,0 % |
SMS (milion) | 3 049 | 4 040 | 32,5 % |
Data (TB) – mobilní síť | 73 975 | 116 931 | 58,1 % |
Data (TB) – mobilní a FWA přístup | 227 911 | 321 528 | 41,1 % |
Poznámka: Mobilní data zahrnují mobilní datové tarify + Pevný internet bez drátu. Mobilní a FWA přístup zahrnují mobilní datové tarify + Pevný internet bez drátu + Pevný internet vzduchem + Pevný internet do zásuvky.
Výrazné zvýšení spotřeby zákazníků se projevilo také v růst tržeb – celkové výnosy z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardwaru přesáhly 20,8 miliardy Kč za první tři čtvrtletí letošního roku. Zlepšení dosáhly klíčové finanční ukazatele rovněž v porovnání s obdobím od dubna do června letošního roku. Výsledky potvrzují dobrý výkon společnosti a její postavení na českém trhu.
Finanční ukazatele (v milionech Kč) | Q1–Q3 2019 | Q1–Q3 2020 |
Meziroční změna (zaokrouhleno) |
---|---|---|---|
Celkové tržby | 20 469 | 20 805 | 1,6 % |
EBITDA After Lease | 8 428 | 8 534 | 1,3 % |
Poznámka: Celkové tržby vykázány bez ICSS (samostatná jednotka mezinárodní DT organizace). EBITDA After Lease zohledňuje mezinárodní účetní standard IFRS 15. Údaje byly zpětně upraveny.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz