Devět měsíců ve znamení integrace s GTS, B2B ofenzívy a intenzivní výstavby LTE
Počet mobilních zákazníků meziročně vzrostl o 4,5 % na bezmála 6 milionů
Objem dat přenesených nejrychlejší českou sítí meziročně vzrostl o 68 %
Praha, 6. listopadu 2014 – V prvních devíti měsících roku 2014 T-Mobile posiloval svou pozici na českém trhu: získal množství nových mobilních zákazníků, zaznamenal první úspěchy své nové strategie v B2B segmentu, jež byla podpořena fúzí s T-Systems Czech Republic a sbližováním aktivit s GTS Czech, a dále budoval LTE síť. Přístup k vysokorychlostnímu 3G a LTE internetu tak mělo ke konci září 2014 přibližně 88 % obyvatel ČR. Ve třetím čtvrtletí T-Mobile začal také sdílet 2G, 3G a LTE sítě s O2, uvedl na trh cloudové služby pro malé a střední podniky a jako první český operátora začal nabízet neomezené tarify se sdíleným mobilním internetem.
Ve srovnání se stejným obdobím roku 2013 T-Mobile zvýšil počet svých mobilních zákazníků o 4,5 % na téměř 6 milionů. I přes řadu faktorů negativně ovlivňujících český telekomunikační trh si operátor udržel svou vedoucí pozici v mobilním segmentu a dosáhl uspokojivých finančních výsledků.
„Jsem velmi hrdý na to, že se nám podařilo splnit naše obchodní cíle i v době, kdy naše společnost prochází velkými organizačními i kulturními změnami,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile Czech Republic.
ZÁKAZNÍCI, SPOTŘEBA SLUŽEB
K 30. září 2014 využívalo mobilních služeb T-Mobile téměř 6 milionů zákazníků, přičemž 3,5 milionu (cca 58 %) tvořili tarifní zákazníci a 2,5 milionu zákazníci s předplacenou službou. Průměrný měsíční churn (podíl zákazníků, kteří přestali využívat služby operátora) se zvýšil na 1,3 %. Počet pevných linek vzrostl na 132 000.
v tisících | Q3 2014 | Q3 2013 | Meziroční změna |
Počet zákazníků – mobilní služby | 5 993 | 5 733 | 4,5 % |
Tarifní zákazníci* | 3 475 | 3 259 | 6,6 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 2 518 | 2 474 | 1,8 % |
Noví zákazníci | 162 | 235 | -31,1 % |
Tarifní zákazníci* | 186 | 176 | 5,7 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 16 | 48 | -66,7 % |
Průměrný měsíční churn – mobilní služby | 1,3 % | 1,1 % | 0,2 p. b. |
Tarifní zákazníci* | 0,5 % | 0,4 % | 0,1 p. b. |
*Velkoobchodní zákazníci jsou zahrnuti v položce Tarifní zákazníci.
V prvních třech čtvrtletích mobilní zákazníci T-Mobile v průměru provolali 150 minut měsíčně, což představuje meziroční nárůst o 5,6 %. Spotřeba vzrostla ve všech oblastech, nejen v provolaných minutách a odeslaných SMS, ale především stoupl objem přenesených dat – ve srovnání s loňským rokem o celých 67,7 % na 7 498 terabytů.
FINANČNÍ UKAZATELE
V prvních devíti měsících roku T-Mobile vykázal celkové tržby z pevných a mobilních služeb ve výši 17,9 miliardy Kč, přičemž tržby z mobilních služeb dosáhly 14,2 miliardy Kč. Průměrně zákazníci měsíčně utratili 265 Kč, tedy o téměř 10 % méně než vloni. Rostoucí datový provoz se odrazil v meziročním nárůstu podílu nehlasových služeb na tržbách z mobilních služeb: tento ukazatel vzrostl o 4,7 procentních bodů na rekordních 37,4 %.
v Kč | Q3 2014 | Q3 2013 | Meziroční změna |
---|---|---|---|
Celkové tržby (mil. Kč) – integrované služby * | 17 854 | 17 774 | 0,5 % |
EBITDA (mil – integrované služby)* | 7 639 | 7 891 | -3,2 % |
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) | 42,8 % | 44,4 % | -1,6 p. b. |
Tržby ze služeb (mil. Kč) – mobilní služby* | 14 224 | 15 005 | -5,2 % |
ARPU | 265 | 294 | -9,9 % |
Tarifní zákazníci | 385 | 429 | -10,3 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 99 | 119 | -16,8 % |
Podíl nehlasových služeb na ARPU |
37,4 % |
32,7 % |
4,7 p. b. |
*2014 integrovaná společnost / 2013 jen TMCZ
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz