Další růst počtu zákazníků
Posílení pozice v B2B, rychlejší mobilní data
Uspokojivé finanční výsledky
Praha, 8. května, 2014 – První čtvrtletí roku 2014 potvrdilo trendy předchozích období: rozvoj datových služeb a opětovný pokles průměrné útraty na zákazníka při současném růstu spotřeby telekomunikačních služeb. Během prvních tří měsíců po fúzi s T-Systems se operátorovi podařilo integrovat procesy a aktivity a představil svou strategii a služby v B2B segmentu. T-Mobile se zaměřil také na rozvoj mobilních datových služeb: začal pokrývat venkovské oblasti technologií LTE, zrychlil internet a jako první operátor v ČR představil sdílený internet.
V porovnání s předchozím rokem se počet mobilních zákazníků T-Mobile zvýšil o 6,1 % a přesáhl 5,9 milionu. Využívání telekomunikačních služeb se dále zvýšilo, zatímco průměrná útrata významně poklesla. Navzdory řadě faktorů, které negativně ovlivňují vývoj českého telekomunikačního trhu, si T-Mobile udržel vedoucí pozici v mobilním segmentu a dosáhl uspokojivých finančních výsledků.
„Podařilo se nám posílit pozici na mobilním trhu a sjednotit aktivity v B2B segmentu,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile, a dodává: „Vyrovnali jsme se silnou konkurencí; za zvláště potěšující pak považuji další růst datových služeb a pozitivní vývoj zákaznické základny. Jde o výsledek naší dlouhodobé snahy poskytovat zákazníkům služby s nejlepším poměrem ceny a hodnoty.”
Zákazníci
K 31. březnu 2014 počet zákazníků využívajících mobilní služby T-Mobile přesáhl 5,9 milionu. Téměř 3,4 milionu zákazníků (57 % z celkového počtu) využívalo některý ze smluvních tarifů, přes 2,5 milionu pak zvolilo předplacenou službu. T-Mobile nově zvolilo 81 000 zákazníků. Průměrný měsíční churn (počet zákazníků, kteří přestali využívat služeb operátora) mírně vzrostl na 1,3 %.
V tisících | Q1 2013 | Q1 2014 | Změna meziročně (zaokrouhleno) |
Počet zákazníků – mobilní služby | 5 570 | 5 912 | 6,1 % |
Tarifní zákazníci | 3 137 | 3 393 | 8,2 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 2 434 | 2 520 | 3,5 % |
Noví zákazníci | 72 | 81 | 12,5 % |
Tarifní zákazníci | 65 | 64 | -1,5 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 7 | 18 | n/a |
Průměrný měsíční churn – mobilní služby | 1,1 % | 1,3 % | 0,2 p. b. |
Tarifní zákazníci | 0,4 % | 0,5 % | 0,1 p. b. |
V prvním čtvrtletí 2014 zákazníci provolali v mobilní síti T-Mobile průměrně 147 minut, tedy o 9,7 % více než v předchozím roce. Zákazníci využívali mobilních služeb více než vloni: vzrostl počet provolaných minut i textových zpráv, ovšem nejvíce, o 78,6 %, vzrostl objem přenesených dat, který dosáhl 2 334 terabytů.
Finanční ukazatele
Přestože ceny telekomunikačních služeb v posledních 12 měsících razantně klesly a současně spotřeba služeb vzrostla, T-Mobile dosáhl uspokojivých finančních výsledků. Operátor částečné kompenzoval klesající tržby z mobilních služeb silným důrazem na efektivitu všech aktivit, aniž by omezil investice do technologií a služeb. Celkové tržby z mobilních a fixních služeb překročily 5,9 miliardy Kč, přičemž tržby z mobilních služeb dosáhly 4,7 miliardy. Průměrná měsíční útrata na zákazníka (ARPU) meziročně poklesla o 15 % na 256 Kč. Nepřetržitý růst spotřeby datových služeb se odrazil v podílu nehlasových služeb na ARPU. Tento ukazatel vzrostl o více než 7 procentních bodů na rekordních 37,9 %.
V Kč | Q1 2013 | Q1 2014 | Změna meziročně (zaokrouhleno) |
Celkové tržby (mil. Kč) | 5 786 | 5 931 | 2,5 % |
EBITDA (mil – integrované služby) | 2 651 | 2 533 | -4,5 % |
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) | 45,8 % | 42,7 % | -3,1 p. b. |
Mobilní segment | |||
Tržby ze služeb (mil. Kč) | 5 051 | 4 709 | -6,8 % |
ARPU | 301 | 256 | -15,0 % |
Tarifní zákazníci | 443 | 376 | -15,1 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 119 | 96 | -19,3 % |
Podíl nehlasových služeb na ARPU - mobilní služby | 30,7 % | 37,9 % | 7,2 p. b. |
Výsledky za rok 2013 PŘED integrací s T-Systems.
Více informací o aktivitách T-Mobile v roce 2014 najdete zde.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz