Nárůst celkových tržeb o 10 %
Zvýšení spotřeby dat o 44 % a rychlá výstavba LTE
Stabilní báze zákazníků
V první polovině letošního roku T-Mobile potvrdil svou strategii integrovaného operátora – ve srovnání se stejným obdobím loňského roku zaznamenal nárůst celkových tržeb, a to zejména díky posílení pozice v B2B po fúzi s GTS Czech. Společnost si dlouhodobě udržuje stabilní zákaznickou bázi, počet jejích klientů meziročně mírně vzrostl. Opět se potvrdily dlouhodobé trendy českého telekomunikačního trhu: prudký nárůst spotřeby dat a pokles průměrné měsíční útraty na zákazníka.
T-Mobile dále pokračoval v rozšiřování pokrytí sítí LTE a jako první v ČR a čtvrtý v Evropě komerčně spustil technologii Voice over LTE (VoLTE) umožňující standardní IP hovory v této síti.
„Naší klíčovou prioritou je nabídnout nejlepší mobilní síť LTE, kterou budujeme podle mezinárodních kvalitativních a bezpečnostních standardů skupiny Deutsche Telekom, co největšímu počtu našich zákazníků,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile Czech Republic.
ZÁKAZNÍCI
K 30. červnu 2015 používalo mobilní služby T-Mobile téměř 6 milionů zákazníků, přičemž 59 % z tohoto počtu tvořili tarifní zákazníci (více než 3,5 milionu) a 2,5 milionu klientů využívalo předplacenou kartu. Průměrný měsíční churn (počet zákazníků, kteří přestali využívat služeb operátora) meziročně vzrostl na 1,5 %.
V tisících | H1/2014 | H1/2015 | Meziroční změna |
Počet zákazníků – mobilní služby | 5 946 | 5 996 | 0,8 % |
Tarifní zákazníci | 3 437 | 3 532 | 2,8 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 2 509 | 2 464 | -1,8 % |
Noví zákazníci | 115 | -4 | n/a |
Tarifní zákazníci | 108 | 32 | -70,4 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 7 | -36 | n/a |
Průměrný měsíční churn – mobilní služby | 1,3 % | 1,5 % | 0,2 p. b. |
V první polovině tohoto roku zákazníci T-Mobile průměrně provolali v mobilní síti 156 minut měsíčně, což je o 4 % více než vloni. V nárůstu spotřeby služeb ve všech oblastech jako obvykle dominovala data – přenesených 6 913 terabytů představuje meziroční nárůst o 43,8 %.
FINANČNÍ UKAZATELE
Celkové tržby z mobilních a fixních služeb vzrostly o 10 % na 13,2 miliardy Kč. Tržby z mobilních služeb poklesly o 5 % na 9 miliard a průměrné ARPU se snížilo o 5,7 % na 249 Kč. Dlouhodobě rostoucí spotřeba dat se odrazila v podílu nehlasových služeb na ARPU: tento ukazatel narostl o 6 procentních bodů na rekordních 43 %.
V Kč | H1/2014 | H1/2015 | Meziroční změna |
---|---|---|---|
Celkové tržby (mil.) | 11 977 | 13 160 | 9,9 % |
Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby | 9 442 | 8 961 | -5,1 % |
EBITDA (mil.) – integrované služby | 5 081 | 5 257 | 3,5 % |
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) | 42,4 % | 39,9 % | -2,5 p. b. |
ARPU - mobilní služby | 264 | 249 | -5,7 % |
Tarifní zákazníci | 386 | 360 | -6,7 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 99 | 92 | -7,1 % |
Podíl nehlasových služeb na ARPU - mobilní služby |
37 % |
43 % |
6 p. b. |
Poznámka: Od Q1/15 T-Mobile zveřejňuje konsolidované výsledky zahrnující GTS.
Více informací o aktivitách T-Mobile Czech Republic v prvním pololetí najdete zde.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz