PRVNÍ POLOVINA 2014: T-MOBILE POSILUJE SVOU POZICI

Prvních 6 měsíců ve znamení integrace, růstu v mobilním segmentu a výstavby LTE
Počet mobilních zákazníků meziročně vzrostl o 4,9 % na více než 5,9 milionu
Objem dat přenesených v nejrychlejší české síti se znovu zvýšil, o 71 %  

Praha, 7. srpna 2014 – V prvních šesti měsících letošního roku T-Mobile posílil svou pozici na českém trhu. Operátor získal množství nových mobilních zákazníků, zaregistroval první úspěchy své nové B2B strategie podpořené fúzemi s T-Systems CZ a GTS Czech, a dále budoval svou vysokorychlostní síť. Byla zahájena výstavba LTE sítě na Plzeňsku a významně se zlepšilo LTE pokrytí Prahy. T-Mobile uvedl jako první LTE-Advanced technologii v ČR, a to v Mladé Boleslavi. Tato technologie zákazníkům přináší rychlost až 225 Mbit/s.

Také první polovina letošního roku potvrdila dlouhodobé trendy: spotřeba telekomunikačních služeb dále vzrostla, zatímco průměrná útrata opět výrazně klesla. V porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl počet zákazníků T-Mobile v mobilním segmentu o 4,9 % na více než 5,9 milionu. Přes řadu faktorů, které negativně ovlivňují vývoj českého trhu, se T-Mobile podařilo udržet svou vedoucí pozici a dosáhnout uspokojivých finančních výsledků.  

„Podařilo se nám posílit svou pozici, přestože situace na trhu je obtížná a naše společnost prochází velkými interními změnami,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile, a doplňuje: „Rád bych poděkoval všem zaměstnancům za jejich nasazení a neutuchající snahu přinášet zákazníkům to nejlepší.“

ZÁKAZNÍCI

K 30. červnu 2014 používalo mobilní služby T-Mobile více než 5,9 milionu zákazníků. Klienti se smlouvou tvořili téměř 58 % (3,4 milionu) z tohoto počtu a 2,5 milionu zákazníků využívalo předplacené karty. Průměrný měsíční churn (podíl zákazníků, kteří přestali využívat služby operátora) se zvýšil na 1,3 %. Počet pevných linek vzrostl na 130 000.

v tisícíchH1 2014H1 2013Meziroční změna
Počet zákazníků – mobilní služby 5 946 5 667 4,9 %
Tarifní zákazníci * 3 437 3 210 7,1 %
Zákazníci s předplacenou kartou 2 509 2 456 2,2 %
Noví zákazníci 115 169 -32,0 %
Tarifní zákazníci * 148 138 7,2 %
Zákazníci s předplacenou kartou 7 30 -76,7 %
Průměrný měsíční churn - mobilní služby 1,3 % 1,1 % 0,2 p. b.
Tarifní zákazníci 0,4 % 0,3 % 0,1 p. b.

* Položka Tarifní zákazníci zahrnuje velkoobchodní zákazníky

V prvním pololetí roku 2014 zákazníci v mobilní síti T-Mobile v průměru provolali 150 minut měsíčně, což je o 7,1 % více než vloni. Spotřeba vzrostla ve všech oblastech, především pak v oblasti datových služeb. Objem přenesených dat se meziročně zvýšil o 70,5 % a dosáhl 4 808 terabytů.  

FINANČNÍ UKAZATELE

V prvních šesti měsících roku dosáhly celkové tržby z fixních a mobilních služeb téměř 12 miliard Kč, přičemž služby z mobilních služeb přesáhly 9,4 miliard Kč. Měsíčně zákazníci utratili za mobilní služby v průměru 264 Kč, tedy o 12 % méně než ve stejném období loňského roku. Pokračující nárůst v oblasti dat se odráží v meziročním nárůstu podílu nehlasových služeb na tržbách z mobilních služeb o 5,5 procentního bodu na rekordních 36,8 %.  

 
v KčH1 2014H1 2013Meziroční změna
Celkové tržby (mil. Kč) – integrované služby * 11 977 11 834 1,2 %
Tržby ze služeb (mil. Kč) – mobilní služby ** 9 442 10 129 -6,8 %
EBITDA (mil – integrované služby) * 5 081 5 337 -4,8 %
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) 42,4 % 45,1 % -2,7 p. b.
ARPU 264 300 -12,0 %
Tarifní zákazníci 386 439 -12,1 %
Zákazníci s předplacenou kartou 99 120 -17,5 %
Podíl nehlasových služeb na ARPU  36,8 % 31,0 %

5,5 p. b.

 * 2014 Integrovaná společnost / 2013 jen TMCZ
** Meziroční srovnání tržeb z mobilních služeb je ovlivněno metodologickými změnami a jednorázovými položkami 

Informace o aktivitách T-Mobile v první polovině 2014 můžete nalézt zde.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz