Prvních 6 měsíců ve znamení integrace, růstu v mobilním segmentu a výstavby LTE
Počet mobilních zákazníků meziročně vzrostl o 4,9 % na více než 5,9 milionu
Objem dat přenesených v nejrychlejší české síti se znovu zvýšil, o 71 %
Praha, 7. srpna 2014 – V prvních šesti měsících letošního roku T-Mobile posílil svou pozici na českém trhu. Operátor získal množství nových mobilních zákazníků, zaregistroval první úspěchy své nové B2B strategie podpořené fúzemi s T-Systems CZ a GTS Czech, a dále budoval svou vysokorychlostní síť. Byla zahájena výstavba LTE sítě na Plzeňsku a významně se zlepšilo LTE pokrytí Prahy. T-Mobile uvedl jako první LTE-Advanced technologii v ČR, a to v Mladé Boleslavi. Tato technologie zákazníkům přináší rychlost až 225 Mbit/s.
Také první polovina letošního roku potvrdila dlouhodobé trendy: spotřeba telekomunikačních služeb dále vzrostla, zatímco průměrná útrata opět výrazně klesla. V porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl počet zákazníků T-Mobile v mobilním segmentu o 4,9 % na více než 5,9 milionu. Přes řadu faktorů, které negativně ovlivňují vývoj českého trhu, se T-Mobile podařilo udržet svou vedoucí pozici a dosáhnout uspokojivých finančních výsledků.
„Podařilo se nám posílit svou pozici, přestože situace na trhu je obtížná a naše společnost prochází velkými interními změnami,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile, a doplňuje: „Rád bych poděkoval všem zaměstnancům za jejich nasazení a neutuchající snahu přinášet zákazníkům to nejlepší.“
ZÁKAZNÍCI
K 30. červnu 2014 používalo mobilní služby T-Mobile více než 5,9 milionu zákazníků. Klienti se smlouvou tvořili téměř 58 % (3,4 milionu) z tohoto počtu a 2,5 milionu zákazníků využívalo předplacené karty. Průměrný měsíční churn (podíl zákazníků, kteří přestali využívat služby operátora) se zvýšil na 1,3 %. Počet pevných linek vzrostl na 130 000.
v tisících | H1 2014 | H1 2013 | Meziroční změna |
---|---|---|---|
Počet zákazníků – mobilní služby | 5 946 | 5 667 | 4,9 % |
Tarifní zákazníci * | 3 437 | 3 210 | 7,1 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 2 509 | 2 456 | 2,2 % |
Noví zákazníci | 115 | 169 | -32,0 % |
Tarifní zákazníci * | 148 | 138 | 7,2 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 7 | 30 | -76,7 % |
Průměrný měsíční churn - mobilní služby | 1,3 % | 1,1 % | 0,2 p. b. |
Tarifní zákazníci | 0,4 % | 0,3 % | 0,1 p. b. |
* Položka Tarifní zákazníci zahrnuje velkoobchodní zákazníky
V prvním pololetí roku 2014 zákazníci v mobilní síti T-Mobile v průměru provolali 150 minut měsíčně, což je o 7,1 % více než vloni. Spotřeba vzrostla ve všech oblastech, především pak v oblasti datových služeb. Objem přenesených dat se meziročně zvýšil o 70,5 % a dosáhl 4 808 terabytů.
FINANČNÍ UKAZATELE
V prvních šesti měsících roku dosáhly celkové tržby z fixních a mobilních služeb téměř 12 miliard Kč, přičemž služby z mobilních služeb přesáhly 9,4 miliard Kč. Měsíčně zákazníci utratili za mobilní služby v průměru 264 Kč, tedy o 12 % méně než ve stejném období loňského roku. Pokračující nárůst v oblasti dat se odráží v meziročním nárůstu podílu nehlasových služeb na tržbách z mobilních služeb o 5,5 procentního bodu na rekordních 36,8 %.
v Kč | H1 2014 | H1 2013 | Meziroční změna |
---|---|---|---|
Celkové tržby (mil. Kč) – integrované služby * | 11 977 | 11 834 | 1,2 % |
Tržby ze služeb (mil. Kč) – mobilní služby ** | 9 442 | 10 129 | -6,8 % |
EBITDA (mil – integrované služby) * | 5 081 | 5 337 | -4,8 % |
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) | 42,4 % | 45,1 % | -2,7 p. b. |
ARPU | 264 | 300 | -12,0 % |
Tarifní zákazníci | 386 | 439 | -12,1 % |
Zákazníci s předplacenou kartou | 99 | 120 | -17,5 % |
Podíl nehlasových služeb na ARPU | 36,8 % | 31,0 % |
5,5 p. b. |
* 2014 Integrovaná společnost / 2013 jen TMCZ
** Meziroční srovnání tržeb z mobilních služeb je ovlivněno metodologickými změnami a jednorázovými položkami
Informace o aktivitách T-Mobile v první polovině 2014 můžete nalézt zde.
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz